Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  CarolineS 1 år, 10 måneder siden.

• Forfatter

admin
    Keymaster

Hvorfor vil unge mænd have modne kvinder?
    Det er slet ikke usædvanligt at unge mænd opsøger modne kvinder – eller kvinder, der er en hel del ældre end dem selv. Hvad er det lige, der gør, at unge mænd har en drøm eller en fantasi om at være sammen med en kvinde, der er noget ældre end dem selv?
    For en gang skyld, skrives denne blog ud fra egen personlig erfaring og egne oplevelser og ideer om, hvad der kan lægge bag de unge mænds ønsker og drømme. Jeg er selv en moden kvinde og har oplevet en hel del gange, at blive flirtet med af unge mænd – flotte, søde og ikke mindst unge mænd – i hvert fald i forhold til min egen alder. Til fælles for dem, er at de ønsker og drømmer om en kvinde, der ikke er tilbageholden med hensyn til sex og som ikke er bange for at eksperimentere. Man kan vel antage, at de fleste modne kvinder har en vis erfaring og har udvidet deres horisont gennem årene og ikke er så generte. Og det er vel også en naturlig ting. Unge piger er mere generte, uerfarne, uvidende og har ikke den selvtillid endnu, der skal til for at bryde grænser og eksperimentere i samme omfang som unge mænd og deres seksuelle fantasier, der ofte er noget mere hardcore end pigernes. En moden kvinde har efterhånden prøvet en hel del. Hun er bevist om, hvad hun syntes om, hvad hun tænder på og er mindre genert mht. til at give udtryk for, hvad hun kunne tænke sig eller tænke sig at afprøve. Unge mænd vil gerne have en erfaren kvinde, der kan fortælle dem, hvad hun tænder på, hvad han skal gøre – uden at han føler sig forlegen og de føler også ofte, at de kan tale meget mere åbent om stort set alt med en moden kvinde – uden at de behøver at være flove. Jeg tror ikke det har noget med ”mor syndrom” at gøre – tværtimod. Det handler i bund og grund om, for en ung mand, at kunne dyrke sex på en hæmningsløs måde – at være fri og bare køre på, lade fantasien flyde og overskride sine egne grænser, hvilket de unge piger måske ikke er helt med på endnu. Men det er også en erfaring rigere for de unge mænd, når de har ”prøvet” en moden kvinde. Jeg har selv syntes, det var sjovt og lækkert med yngre mænd – men ikke noget, jeg ligefrem dyrker, da vi kvinder jo selv også kan lide en mand, der er i kontrol og styrer…Men klart også sjovt, pirrende og udfordrende at ”forme” og lære en yngre mand, hvad vi kvinder tænder på og kunne tænke os. For yngre mænd drejere det sig meget om at være sammen med en moden kvinde, der er i kontrol over situationen, har erfaring, viden og kan lære den unge mand mere om sex og vise/bane vejen for næste skridt – de kan dyrke sex, uden at der stilles store forventninger til dem og uden af de føler de skal præstere vildt godt overfor den yngre pige, der går udfra, at han kan ”sit kram”. Med en moden kvinde, er det netop tilladt at være uerfaren og komme ”i lære”. Og tro mig…begge parter har det sjovt! 

Skribent: Anomyn Q

CarolineS
    Participant

Jeg er ikke i nærheden af at føle mig egnet til moden-stemplet, og jeg er indimellem lige ved at få et hysterisk anfald af enten den ene eller den anden slags, når jeg bliver tiltalt som moden af yngre mænd.

Men når det så er sagt, så er jeg enig i dine betragtninger om, hvorfor nogle mænd ønsker at være sammen med en kvinde, der er ældre end dem selv. Mor-komplekset har jeg aldrig skænket en tanke, og det tror jeg helt ærligt heller ikke ret mange af mændene gør.
    Det de ønsker, er netop en frigjort kvinde. En med erfaring – ikke nødvendigvis med 100-vis af forskellige mænd, men med deres egen krop og deres egne lyster, så de ved, hvad der tænder dem, og hvad de vil have – og samtidig har viljen til at gå efter det.

Det allervigtigste for de unge fyre, jeg har talt med det om, har været, at de forestiller sig (eller ved), at ældre kvinder ikke er bange for at sige/bede om/tage, hvad de vil have. Ganske simpelt at de viser noget initiativ. Både ifht. tid, sted og hyppighed for sex.

Uden noget ønske om at sparke 18-20årige kvinder over benene, så er tilbagemeldingerne oftest, at de helt unge piger er for usikre, for tilbageholdende, for generte og helt ærligt… for lidt lystne – og derfor søger nogle mænd opad.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.