Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Anonym 10 måneder, 2 uger siden.

• Forfatter

CarolineS
    Participant

Du kender måske situationen. Du har flirtet lidt med en eller anden. Måske I har mødtes i byen, måske I faldt over hinanden online. I har aftalt at ses. Måske bare for at knalde, måske for at se, om der er grobund for noget mere end bare en lækker flirt.

Det kan være dagen før, tidligt om morgenen eller måske kun et par timer før, I skal ses:

”Jeg er desværre nødt til at arbejde over i dag”
    ”Min moster er pludselig død”
    ”Min bil er brudt sammmen”
    ”Min hund/kat/guldfisk er blevet syg”

Han kan også bare slet og ret udeblive, og så står du der på caféeen/baren/hjemme hos dig selv med håret i postkassen. (Og jaja, jeg ved godt alle første dates med fremmede, potentielt farlige onlinemænd burde foregå offentligt, men sommetider er det altså bare ikke forstanden, der styrer toget her 😉 )

Uanset hvor du står, når det sker, så er det at blive brændt af så råddent, at jeg bliver vred alene ved tanken. Altså hvad f*nden ligner det?!

Nu er det ikke fordi, jeg som sådan er komplet umulig og ude af stand til at forstå, at der godt KAN ske uforudsete ting, der betyder at lige netop dén aften ikke længere er den bedste til en date og det er helt okay. De tilfælde må I se bort fra. Hvis han er reel, skal han nok sørge for at stable en ny aftale på benene igen, når han er ovre ”hvad-end-der-er-problemet”.

Dem jeg tænker på her er dem, der af den ene eller den anden årsag ikke længere har lyst til at se dig, men som ikke har nosser nok (pardon my french) til at sige, at man ikke længere er interesseret. Eller som slet ikke på noget tidspunkt har været interesseret, men har spillet med, fordi det var sjovt/hyggeligt/lækkert med en sms-flirt klokken l*rt om natten eller whatnot. Dem som kommer med en eller anden halvkvalt undskyldning og bedyrer, at de vil gøre hvad som helst for at få en ny aftale i stand, for så senere at lade kommunikationen dø ud.

Hvorfor er det så svært at sige, at man ikke er interesseret?

Mit spørgsmål er ikke retorisk. Jeg har ikke selv svaret. Tværtimod synes jeg faktisk også selv, det er svært at få sagt fra – uden at jeg helt forstår, hvorfor det skal være sådan.

Personligt har jeg aldrig brændt nogen af og aflyst en aftale på falsk grundlag, men jeg har dælme haft svært ved at få sagt nej tak til mere, når daten viste sig at være elendig. Det er så her, jeg igen minder mig selv om at se fremmende mænd an ’in public’, så man (jeg, haha) ikke efterfølgende har besværet med at få dem smidt ud af sit/mit hjem igen 😮 😡

Uanset hvornår maven/hovedet/f*ssen får fornemmelsen af, at det her ikke rigtig spiller og at man måske helst vil være fri for at gå videre med det (hvad end det er sex eller regulær dating, der er tale om), så burde det vel være det mest naturlige i verden at tage konsekvensen og sige ”Hør lige. Det kommer ikke til at ske (igen)”?
    Men vi gør det bare ikke. Ikke altid i hvert fald.

Og hvorfor? Til hvilken nytte? Bliver det nemmere at afslå senere? Og hvem er det egentlig, vi hjælper ved at vælge den feje ”løb-ud-i-sandet”-version?

Jeg er så tilpas tøset, at jeg tidligere godt har kunnet bilde mig selv ind, at jeg vælger den bløde exit for ikke at træde på ham, det handler om. For ikke at sparke til en, der ligger ned. For ikke at være alt for tarvelig eller ond.

For helt ærligt, så ER det sq da ikke sjovt at få at vide uden omsvøb, at ham man havde håbet på, skulle knalde en hele natten, har fået en anden i kikkerten, at han synes, man er p*sseirriterende at høre på eller at han slet og ret ikke tænder på din krop. Men hvis du bare et par gange har stiftet bekendtskab med en ”jeg-aflyser-på-en-løgn-2 timer før daten-og-lader-det-glide-ud-i-sandet-bagefter-for-ikke-at-såre-hende”-mand, så er det min bedste overbevisning, at du faktisk hellere vil have en direkte besked, hvor irriterende den så end er, hvis du havde håbet på et godt knald eller et nyt forhold.

Med en klar besked kan du nemlig komme videre.

Var der amoriner i luften, kan du nu drukne dig selv i mørk chokolade, rødvin og chick-flicks (mænd vælger muligvis bacon, øl og nye damer, men lad nu ikke det skille os ad) og hvis det var sex-sex-sex, du havde set frem til, kan du kravle under dynen, gå i krig med dine batterier og smadre hans ur eller andet han evt. måtte have efterladt sidst I knaldede.

Siger jeg så hermed, du skal fortælle ham hans p*k var mikroskopisk, hans ånde var frygtelig og at du hellere vil undvære sex et år end at knalde med ham igen? Nej, vel gør jeg ej.

Du skylder ikke ham (eller hende) en forklaring – og måske forklaringen endda vil være pænest at undlade 😉 – men du skylder et nej. Både for hans skyld, men også for din egen. Du er da også selv mindst lige så godt tjent med at få lagt en uønsket relation på is med det samme – medmindre selvfølgelig, du beholder en form for kontakt, fordi det er rart med en nødplan? Sådan en ”just in case, jeg ikke finder noget bedre i byen lørdag nat, så kunne jeg godt knalde med ham/hende igen, men ellers gider jeg faktisk ikke”? …Og hvis det er der, du er, så er problematikken en helt anden, men dog ikke mindre væsentlig at tage fat på 😉

N-E-J.

Nej. Nul. Nix. Nope. Niet. Nein. No. Non. Næ!

Det burde ikke være så svært, burde det?

/C *Det er sjovere at skrige ja, ja, ja – men sommetider kan nej være nødvendigt. Deal with it!*

Sexy Satan
    Participant

Du rammer jo desværre sagens kerne, lige i røven.
    Også selv om det er en ringe trøst, at hvis de ikke magter at sige fra i tide/på en ordentlig måde, så var de sgu nok alligevel ikke tiden værd.

På den anden side kan man sige, hvis det er for at se på næste bytur om der dukker noget bedre op – så er det nok også en dårlig strategi ikke at give rent besked.

Men uanset hvad, hvis man får kolde fødder to timer før, har man nok også haft det dagen før.
    Så hvorfor ikke spille med åbne kort fra man mærker “balladen” i maven?
    For man kan jo stadig godt have en god online/sms-flirt, uden det SKAL ende ud i en date. 😉

CarolineS
    Participant

Mmm… Flirt er fantastisk!
    Online, på mobil eller henover kassen i Netto. Dates eller ej; it’s all good. Egentlig næsten en skam, man ikke kan leve af den slags 😉

Og helt ærligt – så kan det snildt ødelægge en forbandet god flirt fra overhovedet at komme i gang, hvis man lige skal forventningsafstemme og opstille regler og andet bs først, og det gør altså også alting lidt kedeligt, synes jeg. Når det så er sagt, så er det dog fortsat min holdning, at man altså stadig skylder modparten at sige klart enten ja eller nej, hvis man på et senere tidspunkt har fået liret så meget op under ham/hende, at denne ønsker at tage et skridt videre – også selvom det kan betyde flirten dør ud, hvis man ikke vil samme sted hen.

Nyd det så længe det varer og leg for hulan. Leg løs. Med kroppe eller med ord, whatever fits your mood :p

Anonym

så kan det snildt ødelægge en forbandet god flirt fra overhovedet at komme i gang, hvis man lige skal forventningsafstemme og opstille regler og andet bs først, og det gør altså også alting lidt kedeligt, synes jeg. Når det så er sagt, så er det dog fortsat min holdning, at man altså stadig skylder modparten at sige klart enten ja eller nej, hvis man på et senere tidspunkt har fået liret så meget op under ham/hende, at denne ønsker at tage et skridt videre – også selvom det kan betyde flirten dør ud, hvis man ikke vil samme sted hen.

JA det giver jeg dig fuldstændig ret i spilleregler før første møde er ikke godt 😐

CarolineS
    Participant

@thistedfyr69

Hmm… Jeg er ikke sikker på, vi er enige. Spilleregler før et møde kan være ret smart i nogle situationer, synes jeg – men jeg står ved min post fra tidligere. Spilleregler for alt muligt før selve kommunikationen er kommet i gang, DET kan altså dræbe hvadsomhelst :/

Og så vil jeg gerne benytte lejligheden til at gentage min opfordring: Flirt for fanden!

Anonym

@carolines

ja nemlig er skam enig med dig om at flirte og man skal passe på med spillereglerne,

da det hurtigt kan blive akavet, hvis man mødes irl…

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.