Dette emne indeholder 5 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  CarolineS 1 år, 4 måneder siden.

• Forfatter

admin
    Keymaster

Giver datingsider falske forhåbninger eller idealer?

Verden har forandret sig en hel del de sidste mange år. Og det især måden man dater på og møder andre på. For en del år siden, var der ikke mange datingsites på markedet og det var almindelig tradition og kutyme, at man drog i byen, hvis man ønskede at møde en kvinde eller mand. I dag har vi nettet og et stort udvalg af forskellige datingsites, der er tilpasset forskellige målgrupper – altså typer personer, alder og forventninger.
    Man kan være single af mange forskellige grunde. Det kan være, at man bare er ung og ønsker at date for første gang; det kan være, at man har afsluttet et forhold; man kan have mistet sin kæreste; man kan være blevet skilt osv. De mange årsager til at man er single og ønsker at date har stor indflydelse på, hvordan vi ønsker at date og hvordan vi forventer at møde en person på og ikke mindst, hvad hver person forventer af den anden.
    I dag er der et stort udvalg af mange forskellige professionelle datingsites. Disse er som regel skræddersyet til forskellige målgrupper. Der er datingsites der målrettet er lavet til mere modne mennesker, datingsites til unge mennesker, der helt klart er til mindre forpligtende forhold eller bare god sex. Og igen er der datingsites til mennesker, der er sportsmennesker og nyder friluftslivet.
    Men giver disse datingsites falske forhåbninger? Hvad forventer vi reelt af disse datingsites? Det kan desværre ikke undgås, som i så mange andre tilfælde, at nogle personer viser sig at ikke være ærlige og laver såkaldte falske profiler med falske billeder eller personer, der bare ikke er ærlige og udgiver sig selv for noget, de ikke er. Og så sker det desværre i ny og næ at man, efter længere tids skriveri sammen og udveksling af diverse billeder, vælger at mødes for så at blive dybt skuffet, fordi vedkommende slet ikke er det, man har skabt sig et billede af i hovedet.
    Andre gange hører man om de skønne historier, hvor to mennesker møder hinanden og opdager kærligheden ved første blik. Mange mennesker bliver skuffet med tiden eller frustreret efter at have været på dating en del gange og gang på gang bliver skuffet – enten fordi, de selv har for høje forventninger eller fordi den anden person ikke er interesseret. Nogle personer har høje forventninger og store forhåbninger om at finde kærligheden på en af de mange datingsites.
    De starter med masser af energi og positiv tankegang og indstilling – men efterhånden som tiden går, og man oplever det ene nederlag efter det andet eller, at man slet ikke lykkedes at komme i kontakt med andre, som man havde håbet på.
    Og hvad med idealerne?
    Vi må desværre sande, at det altid er nemmere for en smuk kvinde eller en flot fyr, at få kontakt på datingsites og derefter komme på dates i forhold til en person, der er ”mindre” smuk, overvægtig eller ikke har udseendet med sig! Det er en uretfærdig verden, vi lever i – for der er slet ikke nogen tvivl om at en person, der ikke nødvendigvis har udseendet med sig, kan være utroligt kærlig, begavet, morsom og fuld at charme – men det vil altid være sværere for sådan en person at få en chance at vise dette, da de som regel bliver fravalgt lige fra starten og bliver forbigået.
    Idealerne er ikke falske…de er nok bare hamrende uretfærdige og urealistiske i forhold til, hvordan mennesker i virkeligheden er inden i.

CarolineS
    Participant

Jeg ser i bund og grund ikke online-verden ret meget anderledes end den virkelig verden.
    Begge steder kan du blive taget gevaldigt ved næsen, hvis ikke du er opmærksom på faresignalerne, og begge steder kommer du bagerst i køen, hvis du ikke stod forrest, da skønhedspointene blev fordelt. Sådan ER det bare. ALLE steder.

Uretfærdigt? Klart!
    Men hjælper det noget at sætte sig i hjørnet og tude småhysterisk over, at kammeraten er 10cm højere end dig, eller at veninden har de søde smilehuller, du altid har drømt om? Næppe!

Jeg tror ikke, der er særlig stor forskel på de sekunder, du har til at imponere med et profilbillede på et datingsite og på de sekunder, du har til at imponere, når du står på en bar. Førstehåndsindtryk er altid vigtige – uanset hvor, du befinder dig og i hvilken situation. Det er næppe uden grund, at coaches i alle afskygninger bræger op om 4×20-reglen igen og igen, vel? Husk lige, at de også gælder i datinglivet. Det er ikke raketvidenskab.

Adapt. Adjust. Overcome.

Just do it 😉

As for the fakes; de er også alle vegne. If it sounds or looks too good to be true, it probably is!

Mr. C
    Participant

Well spoken CarolineS, as always prepared or should I say ready :p

4×20 reglen.. Hvad f#nden er det ?
    I mit lille aflukkede univers er det lig med “Har tøsen været uartig.. 4×20 slag og tøsen tæller højt og siger TAK med hvert slag” 😉

CarolineS
    Participant

@mr-c Så er det nu, jeg skal kunne gennemskue, om du vitterlig ikke VED, hvad 4×20-reglen er, eller om du har sat en snedig fælde op der. Jeg mener – jeg vil jo nødigt ende ud med at skulle til at tælle til 80 og sige pænt tak for et sæt røde balder, hvis du synes, det er lige flabet nok at antyde, der er huller i din viden 😉

Mr. C
    Participant

Jeg har aldrig haft en træner hvor 4×20 betød noget særlig godt udover pinsel af konditionen @carolines 😉
    Derfor har jeg sidenhen tænkt på at der måtte være andre udveje med 4×20, og med navnet “Herre” istedet for “Coach” gav det lige pludselig fantastisk go’ mening, he he.

Og jeg nyder nu 4×20, hvilket jeg formoder tøsen også gør eftersom hun siger tak 80 gange :p
    Har sågar hørt der skulle være en OL disciplin med 4×100… man må lægge sig i selen kan jeg forstå.

Aner iøvrigt stadig ikke hvad det der andet 4×20 fortalt af en Coach betyder?
    Jeg plejer at tale med mig selv, og så griner vi begge to 😀

CarolineS
    Participant

Jeg er mere til 3×30 eller 10×100 hvis det er træningsområdet, vi taler om. Herrerne med kløe i hænderne har jeg ingen faste aftaler med *indsætselvenglesmiley*

@mr-c 4×20-reglen handler i bund og grund om førstehåndsindtryk.
    Det er de 4 ting, du skal forsøge at være opmærksom på, hvis du gerne vil score – om det så er et nyt job, den lækre dulle i baren eller skabe kontakt på et datingsite, er ikke så afgørende. Det er i grove træk de samme faktorer, der gør sig gældende.

1) De første 20 sekunder
    2) De første 20 ord
    3) De første 20 skridt
    4) De øverste 20 cm

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.